Monday 30 April 2012

Langit tidak selalunya indah dan cerah..





Assalamualaikum warahmatullahiwabarakhatu.


Jawab salam tu dulu ye kawan-kawan semua. Ehem ehem. Testing 123....okay. Dipagi yang indah ni~ Eh wait, dah tengahari kan? Ah...so apa ku kisah? :p lol.


Berbalik kepada tajuk kita harini...


Andai dapatku undur masa, aku teringin sangat nak putarkan masa balik pada tahun 2010 dan juga 2011. Aku rindu kenangan pada masa tu. Sungguh aku cakap. Aku tk tipu. Aku rindu member aku. Aku rindu classmates aku yang dulu. Aku rindu bestfriends aku yang dulu....


Sopie, Aizza, Zatie, Maryam, Ummi, Atun, Dibah, Aishah, Sherah, Mubin, Amin, Syeran, Leena, Lydia, Zik, Izzat, Bella, Aqilah, Usha, Khairi, Haqim, Pia dan yang selebihnya..*aku tkberapa ingat* LOL. Serious aku rindu korang semua. Korang yang dulu. Aku rindu zaman form 1. 


Kita reramai satu kelas, duduk dekat belakang. Tutup langsir, tutup pintu depan dan belakang. Kita luahkan perasaan. Sampai nangis apa semua. Especially aku ah kan~ Hahaha k. Serious rindu waktu tu. Korang semua hadiah yang paling bermakna dalam hidup aku. Tanpa korang, hidup aku tak sebahagia ini. 


Tapi, bila lepas habis PMR. Kita semua mula berpisah. Sorang pergi sana, sorang pergi sini. Sungguh aku kata, aku terluka. Aku terluka dgn perpisahan ini. Tapi, orang selalu cakap "Jika adanya pertemuan, perpisahan itu suatu kepastian." Aku tau perpisahan itu amat menyakitkan. Ye, memang aku sendiri aku akui semua itu..


Tapi, kita ditakdirkan untuk bertemu, bersama dalam tempoh masa yang singkat. Akhirnya, kita berpisah dengan membawa haluan masing-masing. Kejayaan semakin menghapiri korang semua. Jadi, tolong jangan sia-siakan peluang yang korang ada ni. 


"Study smart don't study hard." Aku tau korang semua boleh. Sebab tu korang boleh hidup dalam dunia asrama. Andai satu hari kita bertemu kembali. Aku harap korang semua waktu tu tengah bahagia dgn hidup korang. Tengah bahagia  dgn kejayaan yg telah korang capai dan impikan selama ini.


Naik form 4, masuk tahun 2012. Semuanya berubah. Even aku rasa diri aku sendiri pun berubah. Terlalu cepat ini semua berlaku. Terlalu cepat semua ini berlalu..Tapi, aku tau ini semua ada hikmahnya. Sesungguhnya Allah swt adalah perancang yang terbaik untuk diri kita. Kita hanya mampu merancang, Allah swt yang menentukan segalanya.


Goodluck untuk masa depan korang semua, goodluck dalam menghadapi segala cabaran & rintangan yang bakal tiba pada masa hadapan. Jaga diri. Aku sayang korang semua. Aku rindu korang semua. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment