Wednesday 19 February 2014

Melangkah pergi.

"Aku nak tanya something boleh?"

"Boleh.."

"Kau still mengharap dekat dia lagi ke?"

"Haha entahlah. Malas nak fikir. Dia pun dah tak kisah. Dia dah bahagia. Senyum."

"Aku bukan apa, cuma aku taknak kau sakit lagi je."

"Aku okay."

Melangkah pergi.
Atau bila ditranslasikan sebagai "move on."
Move on means letting go.

Tekak berpasir.

Seolah
ada sesuatu yang tersekat di kerongkong.
Tiada kata yang mampu diluahkan.

Tiada
siapa yang sebenarnya mengerti
melainkan --
Rabbul Izzati, Sang Pencipta segala makhluk.
Al-Khaliq.

"Biarkanlah dia bahagia. Move on weh."
Kata si kawan.

Ya.
Kelak aku akan melangkah pergi.
Mungkin, selamanya.

Aku sedang mencuba.
Doakan aku.

Takdir Ilahi kita dipertemukan,
yakni perpisahan jua merupakan takdir Ilahi.
Ingat.

Aku mengarang,
bukan bererti aku tidak menerima takdir.
bukan bererti aku meraih simpati.
Cuma, sekadar untuk meluahkan.
Maafkan aku.

Hatta,
siapalah aku untuk menidakkan suratan Ilahi?
Aku sekadar hambaNya yang kerdil lagi hina.

Aku tahu,
dia sedang bahagia.

Terima kasih atas segalanya.
Selama hampir 3 tahun perkenalan antara kita.
Kawan.

Jangan risau.
Aku akan sentiasa tersenyum.
Sepertimana sebelum aku mengenali dirinya.
Pasti.

Moga,
dikau tidak pernah melupakanku didalam setiap
doamu meskipun hanya sekadar sebagai seorang kawan.
Aku perlukan.

Aasif jiddan.

Moga kamu sentiasa bawah perlindunganNya.
Moga kejayaan & kebahagiaan mengiringi kamu
di dunia mahupun di akhirat.

InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment