Thursday 2 June 2011

Antara CINTA dan PERSAHABATAN .


Assalamualaikum dan selamat pagi .

Harini aku membuka topik mengenai antara cinta dan persahabatan . Ramai yang menganggapkan yang bahawa cinta itu boleh meruntuhkan persahabatan yang telah terjalin antara satu sama lain  sekiranya mereka putus cinta atau lebih advance 'breakup' .


Tetapi , cuba korang flashback balik . Percintaan tu bermula drpd mana ? Kalau bukan drpd ikatan persahabatan yang terjalin . Betol tak ? Maksud aku disini adalah . Daripada ikatan persahabatan yang telah lama terjalin akan mula bertukar sedikit demi sedikit menjadi kepada perasaan cinta jikalau sahabat kita itu berlawanan jantina .

Yeah , sesetengah orang boleh terima kawan baik dia sbg teman hidup dia sampai hujung nyawa . Tapi , apa pulak akan terjadi sekiranya cinta mereka akan ditolak ? Mesti diorg akan membawa diri pergi jauh drpd anda . Dan mungkin juga yang paling teruk sekali ikatan persabahatan yang telah lama terjalin akan putus serta merta .

Tetapi ada juga yang tolak cinta drpd teman baik mereka untuk menyelamatkan persahabatan yang terjalin antara mereka . Bagaimanakah itu ? yeap . Maybe dengan menolak cinta drpd mereka adalah untuk tidak melukai hati teman baik mereka sendiri .

Kalau dalam persahabatan , jika hati terluka atau terasa dgan kawan kita , kita takkan terasa sangat dan mudah untuk memaafkan walau sebesar mana pun kesilapan yang mereka lakukan . Tapi , jikalau dalam percintaan . Jikalau hati kita dilukai oleh mereka , mungkin kita takkan dapat memaafkan mereka . 

Maybe antara persahabatan dan percintaan , persahabatan lebih baik . Ikatan persahabatan takkan putus sampai bila bila manakala ikatan percintaan , andai putus berakhirlah semuanya :)

Renung renungkan lah ayat aku di atas itu . Aku mungkin tak pandai untuk meluahkan kata kata puitis , tetapi aku menulis atas dasar pengalaman aku :) so harap dimaafkan sekiranya terdapat kesalahan saya :)

1 comment: